KOSZTY LECZENIA ORAZ NASTĘPSTW NIESZCZĘŚLIWYCH WYPADKÓW |
Wariant MULTITRAVEL |
EUROPA |
Koszty Leczenia wraz z Assistance | 100.000 EUR |
Koszty leczenia skutków chorób przewlekłych i nowotworowych |
10.000 EUR |
Koszty poszukiwań i ratownictwa |
6.000 EUR |
NW ( następstwa nieszczęśliwych wypadków) |
4.000 EUR |
NWS ( śmierć w następstwie nieszczęśliwego wypadku 100% SU NNW) |
4.000 EUR |
BP ( bagaż podróżny) |
400 EUR |
Ubezpieczenie opóźnienia w dostarczeniu bagażu podróżnego |
200 EUR |
Ubezpieczenie opóźnienia lotu |
200 EUR |
OC (odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym) - szkody osobowe | 50.000 EUR |
OC (odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym) – szkody rzeczowe |
5.000 EUR |
OC (odpowiedzialność cywilna sportowa) – szkody osobowe |
10.000 EUR |
OC (odpowiedzialność cywilna sportowa) – szkody rzeczowe |
1.000 EUR |
Ubezpieczenie gotówki wypłacanej z bankomatu utraconej w wyniku kradzieży z włamaniem lub rabunku |
150 EUR |
Ubezpieczenie mienia ruchomego od kradzieży z włamaniem pozostawionego |
3.500 EUR |
Ubezpieczenie sprzętu sportowego |
500 EUR |
Zwrot kosztów karnetu na wyciąg narciarski |
250 EUR |
Świadczenie dzienne w przypadku zamknięcia narciarskich tras zjazdowych |
20 EUR |
Zwrot kosztów wypożyczenia sprzętu narciarskiego |
20 EUR na każdy dzień dla 1 osoby |
Istnieje możliwość rozszerzenia zakresu ochrony następstw chorób przewlekłych do pełnej sumy ubezpieczenia |
|
Likwidacja szkód odbywa się poprzez wyspecjalizowane całodobowe Centrum Alarmowe :
Inter Partner Assistance
ul. Chłodna 51, 00-867 Warszawa,
Tel.: +48 (22) 575 90 80
Sms: + 48 661 000 017
Infolinia: +48 22 599 95 22
W przypadku wystąpienia szkody za granicą klient ma obowiązek każdorazowego zgłoszenia tego faktu do Centrali Alarmowej.
KOSZTY REZYGNACJI |
Zalecane jest zawarcie umowy ubezpieczenia od kosztów rezygnacji podróży lub jej przerwania ze 100% zwrotem kosztów.
Składka kosztów rezygnacji wynosi: 3% wartości dokonanej rezerwacji.
Składka kosztów rezygnacji + CP (choroby przewlekłe) wynosi: 6% wartości dokonanej rezerwacji.
Cena imprezy określona przez klienta w umowie uczestnictwa ale nie wyższa niż 35 000 PLN.
POWODY REZYGNACJI
Towarzystwo zwraca koszty rezygnacji z podróży lub przerwania podróży albo koszty rezygnacji z biletu jedynie wtedy, gdy wynikają one z następujących powodów:
1) nieszczęśliwy wypadek lub nagłe zachorowanie Ubezpieczonego, osoby bliskiej lub współuczestnika podróży, nierokujące wyzdrowienia do czasu planowanego wyjazdu albo mające miejsce w czasie podróży;
2) komplikacje związane z ciążą Ubezpieczonego lub osoby bliskiej, z zastrzeżeniem § 6 ust. 2 pkt 1);
3) zgon Ubezpieczonego, również w następstwie choroby przewlekłej, psychicznej lub nowotworowej, nawet jeżeli odpowiedzialność Towarzystwa nie została rozszerzona o to zdarzenie;
4) zgon osoby bliskiej lub współuczestnika podróży, który miał miejsce w okresie maksymalnie 60 dni poprzedzających termin planowanego wyjazdu;
5) następujące poważne zdarzenie losowe zaistniałe w miejscu zamieszkania, w terminie maksymalnie 14 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu, wymagające obecności Ubezpieczonego w miejscu zamieszkania: włamanie do mieszkania, pożar, zalanie, huragan, katastrofa budowlana, trzęsienie ziemi, zapadanie lub osuwanie się ziemi, powódź, deszcz nawalny, grad, lawina, bezpośrednie uderzenie pioruna;
6) udokumentowana kradzież dokumentów niezbędnych w podróży Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży (np. paszportu, dowodu osobistego, wizy wjazdowej), popełniona w terminie maksymalnie 30 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu;6
7) kradzież, zniszczenie, uszkodzenie w wyniku wypadku komunikacyjnego lub pożaru pojazdu należącego do Ubezpieczonego, w miejscu zamieszkania Ubezpieczonego, które wymagają czynności administracyjnych i prawnych po stronie Ubezpieczonego, o ile powyższe zdarzenia zaszły w terminie maksymalnie 14 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu;
8) otrzymanie przez Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży wezwania do obowiązkowego stawienia się przed sądem przypadającego na czas planowanej podróży;
9) wyznaczenie przez szkołę lub uczelnię wyższą daty egzaminu poprawkowego Ubezpieczonemu lub współuczestnikowi podróży, przypadającego na okres trwania podróży, warunkującego kontynuację nauki;
10) bezwarunkowe wezwanie przez władze administracyjne Rzeczypospolitej Polskiej lub kraju rezydencji, które zostało doręczone Ubezpieczonemu lub współuczestnikowi podróży w okresie ubezpieczenia i dotyczy stawiennictwa Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży w czasie trwania podróży;
11) poniesienie szkody w wyniku kradzieży z włamaniem, rabunku lub pożaru w zakładzie pracy, w którym Ubezpieczony jest pracodawcą, wymagającej jego obecności w miejscu zamieszkania, w terminie maksymalnie 14 dni poprzedzających datę planowanego wyjazdu;
12) wyznaczenie przez pracodawcę daty rozpoczęcia pracy przez Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży, przypadającej w czasie podróży, jeśli w chwili zawarcia umowy ubezpieczenia Ubezpieczony lub współuczestnik podróży był zarejestrowany w urzędzie pracy jako bezrobotny i nie znał daty rozpoczęcia pracy;
13) utrata pracy przez Ubezpieczonego lub współuczestnika podróży, co oznacza wypowiedzenie przez pracodawcę umowy o pracę zawartej na czas nieokreślony lub określony (ochronie ubezpieczeniowej nie podlegają przypadki wypowiedzenia umowy o pracę z winy pracownika);
14) wyznaczenie Ubezpieczonemu lub współuczestnikowi podróży terminu pobytu w sanatorium w ramach NFZ, w przypadku gdy Ubezpieczony oczekiwał na wyznaczenie takiego terminu i otrzymał powiadomienie o wyznaczeniu go w terminie pokrywającym się z czasem planowanej podróży.
KORONAWIRUS - dodatkowe informacje |
-> KOSZTY LECZENIA Wszystkie polisy turystyczne Uniqa (KL), proponowane przez nasze biuro, chronią na wypadek zarażenia się wirusem podczas pobytu za granicą w regionie, w którym ogłoszono epidemię, jak również tam, gdzie do tej pory nie zidentyfikowano wystąpienia wirusa. Nie ma przy tym znaczenia, kiedy doszło do zakażenia, Ubezpieczyciel pokrywa koszty leczenia nagłego zachorowania w podróży.
By otrzymać pomoc bezgotówkową należy skontaktować się najpierw z centrum alarmowym Uniqa. Wskażemy wtedy placówkę medyczną, gdzie zostanie udzielona pomoc i ewentualnie podjęte dalsze kroki, jeśli lekarz prowadzący stwierdzi, że konieczna jest dalsza diagnostyka ze względu na występujące objawy. W przypadku budzącym podejrzenie, lekarz na miejscu decyduje o dalszym postępowaniu, na przykład o natychmiastowym transporcie do wytypowanego oddziału zakaźnego. Przy czym podkreślamy, że zawsze będzie się przede wszystkim kierować instrukcjami wydanymi przez lokalne władze i ich rządy. Ewentualna repatriacja ubezpieczonego ze względów medycznych będzie możliwa po całkowitym wyleczeniu i przejściu kwarantanny, zgodnie z aktualnymi zaleceniami służb medyczno-sanitarnych danego kraju.
-> KOSZTY REZYGNACJI niezmiennie chroną Ubezpieczonych w przypadku rezygnacji lub lub przerwania podróży na skutek nagłegoo zachorowania na COVID-19. Ubezpieczenie nie wymaga wukupienia dodatkowej zwyżki stawki. Choroba Covid traktowana jest jak każde inne, nagłe zachorowanie.
----------------------------
W przypadku osób, które poddają się testom przesiewowym w Polsce bez żadnych objawów zachorowania nie są podstawą do ubiegania się o odszkodowanie w ramach ubezpieczenia kosztów leczenia jak i ubezpieczenia rezygnacji z podróży.
Testy przesiewowe wykonuje się na osobach zdrowych w celu wykrycia wirusa SARS-COV a nie choroby Covid-19.
Pozytywny wynik testu nie stwierdza choroby.
Przedmiotem ubezpieczenia jest nagłe zachorowanie ubezpieczonego a samo przeprowadzenie testu i jego pozytywny wynik nie spełnia definicji nagłego zachorowania zawartej w OWU.
----------------------------
Najczęstsze pytania i odpowiedzi dotyczące zakresu ubezpieczenia kosztów leczenia oraz rezygnacji z podróży w kontekście pandemii Covid-19
W zakresie ubezpieczeń podroży Uniqa traktuje nagłe zachorowanie na Covid – 19, jak każde inne nagłe zachorowanie.
1. Czy jeśli w dniu wyjazdu będę objęty(a) kwarantanną z powodu zdiagnozowanego u mnie Covid-19 mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji z podróży?
TAK – jeżeli powodem rezygnacji jest nagłe zachorowanie na Covid-19. Sam wynik testu przesiewowego nie spełnia definicji nagłego zachorowania.
2. Czy jeśli w dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny (domownik) będzie objęty(a) kwarantanną z powodu zdiagnozowanego u niego/niej Covid-19 czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji przeze mnie z podróży?
TAK – Jeżeli powodem rezygnacji osoby bliskiej jest nagłe zachorowanie na Covid-19.
Sam wynik testu przesiewowego nie spełnia definicji nagłego zachorowania.
3. Czy jeśli w dniu wyjazdu członek mojej najbliższej rodziny (domownik) będzie objęty(a) kwarantanną ale bez zdiagnozowanego u niego/niej Covid-19 czy mogę liczyć na zwrot kosztów z powodu rezygnacji przeze mnie z podróży?
NIE – kwarantanna nie jest objęta ochroną ubezpieczeniową.
4. Czy jeśli przed wejściem na pokład samolotu okaże się, że mam wysoką temperaturę i tym samym nie zostaję wpuszczony(a) do samolotu to czy mogę ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów?
NIE - powodem rezygnacji może być nagłe zachorowanie potwierdzone dokumentacją medyczną – sama podwyższona temperatura nie jest powodem do uzyskania odszkodowania (zwrotu poniesionych kosztów). Jeżeli Ubezpieczony zachoruje przed wylotem na COVID-19 i zostanie to potwierdzone diagnozą medyczną - to takie zdarzenie jest nagłym zachorowaniem i jest objęte ubezpieczeniem.
5. Czy jeśli przed opuszczeniem lotniska w miejscu docelowym okaże się, że mam wysoką temperaturę i tym samym nie zostaję wpuszczony(a) do kraju docelowego to czy mogę ubiegać się o zwrot dotychczas poniesionych kosztów w ramach ubezpieczenia Kosztów Rezygnacji?
NIE – tutaj nie mamy do czynienia z rezygnacją z podróży tylko z przerwaniem podróży. Ubezpieczenie musi przewidywać wariant nie tylko rezygnacji ale i przerwania podróży. Jeżeli powodem przerwania podróży jest nagłe zachorowanie to Ubezpieczyciel zwraca koszty wcześniejszego powrotu do Polski i koszty niewykorzystanych świadczeń.
6. Czy jeśli mam wykupione ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i przed opuszczeniem Polski zdiagnozowano u mnie Covid-19 i zostałem(łam) objęty(a) kwarantanną decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego i posiadam stosowny dokument zawierający datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
TAK – jeżeli wystąpiło nagłe zachorowanie na COVID 19. Jeżeli jest tylko sam test przesiewowy i izolacja – takie ryzyko nie jest objęte ochrona ubezpieczeniową, gdyż nie spełnia definicji nagłego zachorowania.
7. Czy jeśli mam wykupione ubezpieczenie Kosztów Rezygnacji i przed opuszczeniem Polski zostałem(łam) objęty(a) kwarantanną decyzją Państwowego Inspektoratu Sanitarnego i posiadam stosowny dokument zawierający datę objęcia kwarantanną podczas której przypada wyjazd ale nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 - czy w takiej sytuacji otrzymam zwrot kosztów za niewykorzystany wyjazd?
NIE – brak tutaj stwierdzonego nagłego zachorowania, potwierdzonego badaniami. Kwarantanna nie jest objęta ochroną ubezpieczeniową.
8. Jeśli podczas pobytu za granicą zostanie u mnie zdiagnozowany Covid-19 i będzie konieczność pobytu na kwarantannie i późniejszy niż przewidywany powrót do kraju to jakich świadczeń mogę się spodziewać?
Jeżeli wystąpiło nagłe zachorowanie za granicą , Uniqa pokrywa koszty leczenia jaki i inne świadczenia wynikające z sytuacji Ubezpieczonego np. koszty powrotu do Polski w przypadku gdy pierwotny środek transportu nie może być wykorzystany. Sam wynik testu przesiewowego nie spełnia definicji nagłego zachorowania.
9. Jeśli podczas pobytu za granicą zostanę poddany(a) kwarantannie choć nie zdiagnozowano u mnie Covid-19 co spowoduje późniejszy niż przewidywany powrót do kraju, to jakich świadczeń mogę się spodziewać?
Jeśli jest konieczność odbycia kwarantanny poza granicami RP bez nagłego zachorowania na Covid-19, Uniqa nie pokrywa kosztów późniejszego powrotu i pobytu na kwarantannie.
----------------------------